АБЕТ очікує від команди Мінінфраструктури рішучих кроків у сфері безпеки на дорогах

Асоціація безпеки експлуатації транспорту (АБЕТ) вітає Олександра Кубракова з призначенням на посаду Міністра інфраструктури. Попереду у нового очільника галузі – довга та складна робота зі створення сприятливих умов для подальшого розвитку українського транспорту.

Наразі на порядку денному у Мінінфраструктури разом із Командою підтримки реформ, Державним агентством інфраструктурних проектів та Міністерством внутрішніх справ масштабна програма з підвищення рівня безпеки на дорогах. Вона включає чимало важливих кроків, зокрема, оновлення доріг, використання сучасних технологій та посилення відповідальності водіїв.

АБЕТ, зі свого боку, очікує від команди Мінінфраструктури рішучих кроків у сфері безпеки транспортних засобів. Зокрема, сьогодні лише автомобілі, які здійснюють міжнародні перевезення, оснащені тахографами. Водночас, робочий час водіїв, які працюють всередині країни, може перевищувати встановлені трудовим законодавством норми. Це призводить до перевтоми та, як наслідок, збільшення кількості аварійних ситуацій. На наше тверде переконання, слід невідкладно ініціювати відповідні зміни до нормативно-правової бази.

Крім того, у квітні поточного року Мінінфраструктури оприлюднило законопроект про відновлення технічного контролю над усіма транспортними засобами, що передбачено Угодою про асоціацію з ЄС та Директивою 2014/45/ ЄС. Враховуючи зобов’язання нашої держави перед ЄС, а також солідний вік українського автопарку, вважаємо за потрібне терміново виносити його на розгляд парламенту.

Для того, аби закон повною мірою виконував свою функцію, його варто вдосконалити. Зокрема, на думку АБЕТ, надання послуг з техогляду має бути заборонено для органу з інспектування на рівні закону. Адміністративне навантаження на зазначену структуру не дозволить їй ефективно виконувати роботу з технічного контролю та створюватиме  умови для нерівної конкуренції.

«Запропонований Міністерством інфраструктури законопроект є суттєвим кроком вперед порівняно з тим, як проводився технічний контроль до 2011 року. Документ містить достатньо велику кількість прогресивних норм, які дозволять наблизити процедуру техогляду до світових стандартів та побороти корупційні ризики», – говорить президент АБЕТ Дмитро Гончарук.

Зокрема, законопроект передбачає обов’язкову фото- та відеофіксацію процесу перевірки, що дозволить уникнути таких зловживань, як оформлення протоколу без проведення випробувань. Крім того, в документі є положення про персональну відповідальність експерта з обов’язкового технічного контролю (ОТК) за достовірність результатів діагностики.

«Втім, на наше тверде переконання, документ можна покращити, наприклад, у період між першим та другим читанням у парламенті для того, аби він зміг створити умови для виконання покладеної на нього функції – контролю безпеки транспортних засобів», – говорить Дмитро Гончарук.

Зокрема, доцільно доповнити законопроект наступними положеннями:

  • технічний контроль можуть проходити виключно ті авто, власники яких мають чинні договори обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності
  • технічний опис та зразок протоколу перевірки технічного стану транспортного засобу повинен відповідати Додатку ІІ Директиви ЄС №2014/45
  • слід запровадити штрафні санкції для юридичних осіб – суб’єктів ОТК за оформлення результатів проведення обов’язкового технічного контролю транспортного засобу з порушенням вимог законодавства, а також ухилення від виконання або несвоєчасне виконання приписів органу інспектування про усунення порушень вимог законодавства

Тому сподіваємося, що Міністерство інфраструктури й надалі приділятиме достатньо уваги питанням безпеки на транспорті.

Інші новини